Carpe Diem

1 augustus 2017 - Byron Bay, Australië

Vier maanden in Byron Bay; over de helft, maar een heerlijk vooruitzicht met nog twee maanden te gaan. Het gaat nog steeds lekker hier. Ik heb niet heel veel bijzonders te vertellen, maar het is wel weer even tijd voor een update.

Surfen
De liefde is zeker nog niet over, maar stond wel even op een laag pitje. Ruim een maand geleden, natuurlijk net vlak voordat ik mijn eerste voetbalwedstrijd zou gaan spelen, een rare 'move' gemaakt op mijn surfboard. Dit keer moest mijn ‘goede’ knie het ontgelden. Vorige week ben ik eindelijk weer begonnen. Het is zo fijn om lekker in het water te dobberen en actief bezig te zijn. Een kleine kanttekening is wel dat ik soms een beetje nerveus wordt van het idee dat er haaien kunnen rondzwemmen. Een paar weken geleden nog werd de surfles van mijn kamergenoot halverwege beëindigd omdat er een haai zou zijn gespot. Volgens mijn voetbalcoach hoef ik me niet zoveel zorgen te maken. Zijn motto: no worries, ‘haai’ is gewoon een ander woord voor een ‘grote vis’. Geruststellende gedachte toch?

Voetbal
Een slechte timing wat betreft mijn surfincidentje; ik keek er zo naar uit om mijn 'debuut' voor de Wildcats te maken. Uiteindelijk heb ik het nog geprobeerd, maar het werd toch een beetje een teleurstelling aangezien ik geen bal heb geraakt. Na twee weken rust weer getraind en inmiddels speel ik weer lekker mee met de wedstrijden. Ik geniet er volop van. We hebben een leuk team en iedereen wordt op een super positieve manier gestimuleerd. Wat ook fijn is, is dat ik veel fitter ben sinds ik in Byron leef. In Nederland kon ik met moeite tien minuten voetballen op een half veld, inmiddels speel ik 90 minuten op een groot veld. Niet meer als spits, maar ik heb mijn plekje gevonden als linkshalf.

Werk
Een tijdje terug besloot ik om in mijn hostel te gaan werken in ruil voor accommodatie. Zo kon ik eindelijk een beetje sparen. Veertien uur werken in de weekenden als ‘nightmanager’. Dat klinkt heel wat, maar het hield eigenlijk niet meer in dan schoonmaken. Na vijf weekenden had ik er helemaal genoeg van. In twee nachten kreeg ik bij elkaar opgeteld net zoveel slaap als normaal in één nacht. ‘s Avonds werken van 21.00 tot 24.00 uur, ‘s morgens van 6.00 tot 9.00 en ‘s nachts moest ik mijn bed uit om de dronken lawaaimakers stil zien te krijgen. Daarnaast had ik mijn andere werk erbij en voetbal op zondag. Op maandagochtend, na mijn laatste ochtenddienst, was ik compleet gesloopt. Ik werk nu weer gewoon als 'housekeeper'. Mijn collega gaat vier weken op vakantie dus ik kan iets meer uren werken. Ook ga ik haar baan als afwasser in een restaurant overnemen. Even cashen voordat ik mijn trip richting Cairns vervolg :-)

Hostel life
Helaas zijn er de afgelopen weken veel leuke, lieve, gekke, gezellige ‘hostelvrienden’ vertrokken. Heel jammer want we hadden zo’n leuke groep. Het is soms echt moeilijk om steeds weer gedag te moeten zeggen, zeker omdat ik hier zo lang zit en dus mensen blijf uitzwaaien. Gelukkig heb ik nog een aantal vertrouwde mensen om me heen, waaronder ‘mede-Dutchie’ Kim en Brody uit Canada.
In het hostel is het nog steeds erg rustig. Af en toe heb ik mijn kamer zelfs een aantal nachten voor mezelf. Op sommige momenten komt dat wel héél erg goed uit. Zo kon ik vorige week even lekker bijkomen nadat ik de kamer deelde mijn lieve, maar ook gigantisch snurkende, kamergenoot. De gemiddelde leeftijd in mijn kamer steeg ineens van 27 naar 67... Twee oudere dames, dat was ik natuurlijk niet gewend. De hipsters met kant en kleur, die normaal gesproken over de bedrand van mijn ‘roomies’ hangen, moesten plaatsmaken voor grote, huidskleurige onderbroeken. Die onderbroeken waren natuurlijk het probleem niet, maar de nachten waren een ramp. Zelfs mijn oordoppen konden het gesnurk niet dempen. Eén nacht ben ik zelfs een andere kamer ingeslopen om daar te gaan slapen (voordeel van mijn hostel baantje; het hebben van de master key). Gelukkig werd ik wel overladen met chocolade. Waarschijnlijk een goedmakertje voor mijn gebroken nachten ;-)

Dat was het weer voor nu. Nog vier maanden genieten van dit mooie land, de Australische winter en dit ontzettend vrije gevoel. Vrijdag ben ik jarig en mag ik eindelijk mijn pakketje uit Nederland openmaken. Het ligt al twee weken onder mijn bed dus mijn geduld is flink op de proef gesteld. Ik kan niet wachten!!

Cheers!

1. Zwaantje Brokelnan:
    1 augustus 2017
    Hoi Christel weer een mooi verhaal, fijn dat het met je knie weer goed gaat.
    Doe je best met de voetbal, misschien kom je dan wel in het Nederlands dames team.
    Vrijdag een fijne verjaardag, alvast gefeliciteerd.
  2. I follow Brutus ;-):
    1 augustus 2017
    Oeh spannend, dat pakketje onder je bed!!! laat je weten wat erin zit?
    Spreek je gauw weer, liefs Linda
    By the way, hoe ist met Brutus!?
  3. Klarinda:
    1 augustus 2017
    Okayyyy een haai is dus NIET eng maar gewoon een grote vis
    En wat je paketje betreft... je hebt vast al geschud?? Gekeken van alle kantenEn je bent ZEKER niet nieuwschierig wat erin zit wahaha
    Stiekum niet al beetje open gemaakt???
    Vrijdag een fijne verjaardag en geniet nog ff voor je het weet moet je hier weer aan de bak!!
    Groetjes van ons allen
  4. éB:
    1 augustus 2017
    Nog even een paar weken door de zure appel heen bijten voor je weer op reis gaat en dan wordt het aftellen dus geniet ervan, trouwens weer een leuk verhaal en prachtige foto's.
  5. Marleen:
    1 augustus 2017
    oh het gaat bijna te goed daar! wel terug komen geniet nog maar lekker daar
  6. Janine:
    1 augustus 2017
    Weer een mooi verhaal en erg mooie foto's! Pas maar op voor die grote vissen daar:)
    Geniet er van een hele fijne verjaardag! X
  7. Femmie:
    1 augustus 2017
    Weer een mooi verhaal. Ja en het pakje wat zal daar inzitten? Wel nieuwsgierig he.
    Al vast gefeliciteerd met je verjaardag. Groetjes van deze kant
  8. Diny Nienhuis:
    2 augustus 2017
    Weer Genoten van je verhaal en je foto's..vooral die van je voetbaltalent..Pakjes krijgen ..helemaal NIET nieuwsgierig ha ha ha DAAR GELOOF IK NIKS VAN..fijne dag vrijdag en een dikke verjaardagsknuffel van ons XXX
  9. Fred en Henny Logtenberg:
    4 augustus 2017
    Dag Christel,
    allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Het is misschien nog net 4 aug. bij je? Heb je een leuke verjaardag gehad? Het verrassingspakket was zeker erg leuk.
    Vandaag is Fred terug gekomen uit het ziekenhuis. Daarom ben ik zo laat met je te feliciteren met je verjaardag. Fred is geopereerd aan de dikke darm, een kwaadaardige tumor weg gehaald. Was acuut. Woensdag 9 aug. horen we over het verdere verloop. Hopelijk is het goed. Maar we moeten nog even afwachten en ons best doen voor het herstel van nu.
    Leuk jouw wederwaardigheden te volgen. Ga zo door. Je komt misschien nog wel eens bij het Nederlandse damesvoetbalteam. Dan zullen we elke wedstrijd gaan volgen. De dames doen het trouwens goed. Volg je het ook?
    Christel tot een volgende keer. Hartelijke groet, Fred en Henny
  10. Jan. rijkeboer:
    5 augustus 2017
    cristel eerst nog gefeliciteerd met je verjaardag. weer een mooi verhaal. hoop dat het met je knie weer beter gaat en die haaien jaag je maar weg. op naar het volgende verhaal. kijk er al weer naar uit. maak nog veel plezier. gr van ons