Mijn nieuwe liefde

5 juni 2017 - Byron Bay, Australië

En ineens is er alweer een maand verstreken sinds mijn vorige post... Niet dat ik geen tijd heb gehad voor een update, maar gewoon omdat ik niet heel veel bijzonders beleef. Of eigenlijk klopt dat niet helemaal, want ik blijf iedere dag hier in Australië bijzonder vinden. Ook na bijna zeven maanden. Het is heerlijk om aan de kust te leven, met als bonus veel zon! Sinds een paar dagen is het winter hier, maar de zon schijnt vrijwel iedere dag. Soms hebben we een paar regenachtige dagen, maar ook dan kun je nog prima in de korte broek rondlopen. Alleen 's ochtends en 's avonds is het fris. Overdag gemiddeld 20 graden! Lekker!

In het hostel is het inmiddels niet zo druk meer. Het hoogseizoen is ten einde en dat betekent meer rust, meer slaap en meer gezelligheid. 's Avonds gaan we uit of hangen we een beetje rond in het hostel, er wordt gezongen, gitaar gespeeld... Een fijne sfeer! Dat neemt niet weg dat ik nog steeds op zoek ben naar een ander plekje met een eigen kamer. Het punt is alleen dat de meeste kamers vrij prijzig zijn en niet heel centraal liggen. Ik heb geduld, zeker nu ik heb besloten om tot eind september in Byron Bay te blijven. Ik heb vorige week meegetraind met het dames voetbalteam hier. Mijn plan was om gewoon lekker één keer per week te trainen, maar ze hebben me gevraagd of ik dit seizoen ook mee wil doen met de wedstrijden. Daar moest ik wel even over nadenken, want nog vier maanden in Byron Bay... Gaat dat niet vervelen? Uiteindelijk heb ik toch vrij snel de knoop doorgehakt; ik voel me hier helemaal happy, heb prima werk (ik ben inmiddels ook tuinvrouw voor acht uurtjes per week ;-)), leuke mensen om me heen... Daarnaast heb ik al veel gezien van het land en na september heb ik nog zes weken totdat ik het land weer uit moet. Tegen die tijd heb ik waarschijnlijk genoeg geld bij elkaar gespaard om de tours te doen die ik nog op mijn lijstje heb staan. Ik hoef me dan niet meer bezig te houden met het vinden van werk... Nog zes weken alleen maar reizen! Een luxe! Al met al genoeg redenen om hier nog wat langer rond te hangen :-)

Genoeg over het weer, voetbal en reisplannen... Tijd om iets meer over mijn nieuwe liefde te vertellen... Hij is groot, houdt van wilde avonturen en het liefste zou ik hem elke dag willen bespringen, over hem heen willen duikelen, of gewoon lekker relaxt tegen hem aan willen hangen als ik moe ben na onze belevenissen... Ik weet 't, het klinkt wat klef, maar hij heeft inmiddels een speciaal plekje in mijn hart gekregen. 'Hij' is niet mijn Australian cowboy, maar mijn zeer geliefde surfboard. Ik weet dat sommige lezers vooral in afwachting zijn van wilde cowboy avonturen, maar voorlopig moeten jullie het doen met mijn gewauwel over mijn surfboard...

Een paar weken geleden ben ik begonnen met surfen. Althans, begonnen om het écht te leren. Na een dag surfles tijdens mijn eerste week in Australië werd het nu toch weleens tijd om het surfen beter onder de knie te krijgen. En wonder boven wonder; het gaat me aardig goed af. Op mijn mega blauwe softboard lukt het me inmiddels om in één jump (voorheen zette ik eerst één knie op het board) op te staan en niet onbelangrijk; om erop te blijven staan. Dat gevoel als het je eindelijk lukt is zo geweldig. Je wilt eigenlijk niet meer stoppen, uren doorgaan... maar eerlijk is eerlijk; na een klein uurtje is het beste er wel af ;-) Alle spieren beginnen de protesteren; armen moe van het peddelen, nek en onderrug doen zeer omdat de schouders en borst constant opgericht moeten worden (betekent dat ik mijn buikspieren nog iets meer moet trainen ;-)) Een goede workout! Inmiddels ben ik toe aan mijn volgende board; een kleiner hardboard. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan! In ieder geval heb ik nog een paar maanden om het onder de knie te krijgen ;-)

1. Marleen:
    J
    Ha ha heerlijk verhaal weer met gewauwel over je surfboard. Wel leuk dat je je voetbalcarrière ook daar oppakt!! Niet geblesseerd raken he heel veel plezier en ja.. ook ik wacht op de cowboy verhalen!
  2. Henriëtte:
    5 juni 2017
    Chriss, je bent een kanjer en die verhalen vervelen nooit... Trouwens qua weer kun je wel terug komen hoor... En 4 mnd blijven betekend dat niet dat pakketjes de kans krijgen? Zeg maar waar je naar hunkert, Cowgirl
  3. Diny Nienhuis:
    5 juni 2017
    Jeetje weer geen echte" Cowboy"maar een surfboard haha .... mooie foto's en weer een fantastisch verhaal..een fijne tijd in Byron Bayer groetjes van ons XXX
  4. éB:
    5 juni 2017
    Ik dacht even het zal toch niet waar zijn, je zei laatst dat je ergens van lichamelijke gevoelens ging vertonen als 'weke knieën' maar na door te lezen kan ik weer opgelucht adem halen.
    Oefen maar goed met je nieuwe liefde en succes met de voetbal
  5. Jacolien:
    Wauw!!
    Wat een mooi verhaal! En zucht...Mooie foto's!
    Enne ... hele leuke grote liefde
    Wauw
  6. Fred en Henny Logtenberg:
    Hallo Christel,
    voor het eerst vandaag de laptop open en toen zag ik jouw reisverslag. Ik dacht: Ha gezellig, eerst dit verhaal lezen. En dan de titel: wat zal het wezen die nieuwe liefde? Je maakte ons wel wat nieuwsgierig. Nou jouw surfboard zo te lezen en te zien in de golven bij zonsondergang. Prachtig zeg! Je hebt gelijk om hier lekker te blijven zolang je het naar je zin vindt gaan. En de voetbal is ook weer jouw sport geworden. Wat leuk dat ze je gevraagd hebben om mee te doen in de wedstrijden daar. Dat geeft toch ook echt iets extra's aan jouw teamgevoel (gedrag) zo in de club. Christel, veel plezier bij de Wildcats gewenst. Leuke foto van de training met de Wildcats. We hadden trouwens al van je ouders gehoord over de herboren voetballiefde, want vrijdagavond waren we bij ze op bezoek.
    Hartelijke groet, Fred en Henny
  7. Klarinda:
    6 juni 2017
    Heey nu zijn we ook wel benieuwd naar die oh zo coole meid op haar nog coolere surfboard (fotoooo)haha En een super leuke surfleraar zeg maarMisschien kun je dan straks hier bij de kustwacht als bay watch hahaha wie weet!!
  8. Zwaantje Brokelnan:
    6 juni 2017
    Hoi Christel wat weer een spannend verhaal.
    Veel succes met de nieuwe liefde en het voetballen,dat komt zeker goed met jou.
    Wij genieten van jou verhalen en van de foto,s
    Groetjes Gerrit en Zwaantje
  9. Janine:
    6 juni 2017
    Wauw weer een mooi verhaal Christel!
    Geniet van de super mooie actieve momenten in Byron Bayer! Erg mooie foto's! Liefs Janine
  10. Geert en Joke Tuin:
    7 juni 2017
    De nieuwe liefde heeft ook voordelen, je kunt hem altijd lekker vastpakken en hij spreekt nooit tegen ! Geniet verder van je verblijf.