Grampians, Adelaide & Kangaroo Island!

28 februari 2017 - Adelaide, Australië

Wat is het fijn om weer even een paar weken te reizen! Een week geleden heb ik de Grampians bezocht; een mega groot zandsteengebergte. Ik had een tour geboekt zodat ik daar niet in mijn eentje zou verdwalen. In de avond werd ik opgepikt in Warrnambool. Onderweg veel kangoeroes gezien, wat toch nog steeds bijzonder blijft. Het zag er een paar keer naar uit dat we na de rit een skippy konden roosteren op de bbq, maar gelukkig was onze tourguide zeer alert... en de remmen in zeer goede staat :-) We kwamen aan in de Grampians toen het al donker was. Wauw, wat een mooie sterrenhemel! Het is daar zo donker dat je de Milky Way goed kunt zien. Helaas hadden we de volgende dag tijdens de tour in de Grampians geen geluk met het weer; bewolkt en hier en daar een regenbui. Erg jammer, want echt een mooi uitzicht hadden we niet. Desalniettemin blijft het indrukwekkend hoe groot het daar is.

En dan Adelaide... Een leuke, knusse en gezellige stad! Tijdens mijn eerste dagen had ik echt even geen idee wat ik wilde. Geen ritme, geen plan, vermoeid, heimwee... Eerlijk is eerlijk; het is niet elke dag feest! Ik besloot dus om voor het eerst tijdens mijn reis een paar weken uit te stippelen. Normaal plan ik niet veel en zie ik wel waar ik heen ga, wat ik graag wil zien, waar ik slaap... Maar nu wilde ik graag naar Kangaroo Island en richting de Outback. Dat is toch wat lastiger in mijn eentje. Ik heb dus afgelopen week een tour gedaan op Kangaroo Island. Mooie dingen gezien en gedaan; zeeleeuwen en koala's gespot, sandboarden, kajakken, strand, bbq, timtam challenge bij het kampvuur (filmpje volgt nog)... het was leuk, maar niet wat ik er van verwacht of gehoopt had.

Ik moest in Adelaide nog een paar dagen wachten voor mijn tour richting de Outback. Nadat mijn ergste heimwee wat was weggeëbd heb ik onwijs genoten van mijn tijd in Adelaide. Ik ben naar het fringefestival geweest met twee andere reizigers uit mijn hostel. Een super gezellige 'Heineken Saturday' gehad. Verder de stad een beetje verkend en een paar uitstapjes naar het strand gemaakt. Gisteren gefietst naar Henley Beach, 10 km bij Adelaide vandaan. Wat een prachtig strand! Het water is zo helder dat het lijkt alsof het licht geeft. Fietsen in Australië is trouwens toch echt iets anders dan in Nederland. Op een drukke driebaansweg richting de stad hebben ze een fietsstrook van wel een halve meter. Het verkeer raast voorbij... en dan mogen er ook nog eens auto's parkeren langs de weg. Je raad het al; die auto's staan dus op 'mijn' fietsstrook... #nietlogisch #levensgevaarlijk

Inmiddels gaat het weer helemaal super! Ik ben weer gewend aan het hostel leven en geniet er van om nieuwe dingen te zien. Vanmorgen ben ik vertrokken voor een 6 daagse tour naar de Outback. Mijn bereik zal niet top zijn dus dan weten jullie dat alvast!

See ya!

1. Henk en Jannie:
    27 februari 2017
    Weer een leuk verhaal Aussie. Nog veel plezier daar.
  2. I follow Brutus ;-):
    28 februari 2017
    Heey, geniet van je 6 daagse reisje... Je doet het toch maar mooi even! Leuke foto's ook weer, ik merk niks van je anti fotografie skills haha
  3. Klarinda:
    Have fun
  4. Zwaantje Brokelnan:
    28 februari 2017
    Wat weer een mooi verhaal.
    Wij vinden het super wat jij allemaal doet.
    Wij wensen jou nog heel veel reis plezier.
    Groetjes uit Slagharen.
  5. éB:
    28 februari 2017
    Weer veel gereisd en veel gezien en genoten en daarvoor was je toch naar Australië gegaan, blijf genieten en veel plezier met de reis naar Uluru en misschien is het daar iets warmer.㋡
  6. Arjan offerein:
    28 februari 2017
    Mooi verhaal weer christel,veel plezier op kangoeroe islands and the outback
    Gr arjan...
  7. Janine:
    28 februari 2017
    Wauww avonturier! Wat maak je toch veel mee! Alweer 4maanden onderweg wat gaat de tijd toch snel! Super mooie foto's! Erg leuk om steeds te lezen hoe het daar is! (Je kan straks wel een boek schrijven!) Geniet er van! Liefs X
  8. M K:
    28 februari 2017
    weer een mooi reisverslag en prachtige foto's.
    geniet van de 6 daagse tour naar de outback!
  9. Diny Nienhuis:
    1 maart 2017
    Weer genoten van jou verhaal, en de foto,s waren super hoor.. geniet van je 6 daagse reis..hopelijk niet veel regen (dat hebben we hier wel )xxx
  10. Roeffie:
    12 maart 2017
    Heeeee doar in aussie , tis weer mooi weer hier en de voetbal begint weer haha . Leuk om te lezen dat je het leuk hebt meid !! geniet ervan . gr roeffie en frekie