On the road again!

16 februari 2017 - Warrnambool, Australië

Na een weekje 'verlenging' zit mijn tijd in Torquay er toch echt op! Dubbel gevoel; afscheid nemen is niet leuk, maar aan de andere kant was ik er ook wel weer aan toe om verder te reizen. Het is mooi geweest. Ik koester de fijne herinneringen en kijk uit naar mijn nieuwe avonturen!

Ik moet weer wennen aan het backpackers leven; wachten op de bus, hostels zoeken, 'backpackers food' (d.w.z. zo simpel mogelijk en toch nog een beetje gezond), geen slaapkamer voor mezelf meer... Mijn eerste stop was in Apollo Bay. Het hostel waar ik verbleef werd gerund door een oud vrouwtje. Net zoals het vrouwtje was de rest ook stokoud. Alles bleek zo vintage te zijn dat het gewoon aandoenlijk was... Alsof ik weer bij oma ging logeren, net zoals vroeger. Oma gaf me een paar schone lakens mee en een mooi geblokt dekentje; mijn hostel leven was een feit! Wat een feest; gesnurk, 'gepling' van appjes, oordoppen die niet mee wilden werken... Het is helaas een van de mindere dingen van het backpacken. Daartegenover staat dat het leven hier me zoveel vrijheid geeft. Ik kan doen en laten wat ik wil, voel me op en top happy! Het thuisfront denkt soms dat ik hier een 'Remi-op-de-wereld' leven leid, maar ik ben écht nooit alleen; gisteren een gezellig reisgenootje uit Oostenrijk ontmoet, 's avonds bleek ik mijn kamer te delen met hetzelfde kamergenootje als in Apollo Bay... Toevallig! We waren beide zo moe dat we dit keer geen last hadden van elkaars gesnurk ;-)

Inmiddels heb ik de Great Ocean Road gedaan. Wat was dat onwijs gaaf. Ik keek er erg naar uit om de Twelve Apostles te zien. Ondanks dat het er geen twaalf meer zijn was het uitzicht ongelooflijk mooi! Je kunt met een foto nooit weergeven hoe mooi het daadwerkelijk is, maar desondanks zitten er een paar leuke plaatjes tussen. Ik heb ze toegevoegd in het album 'Great Ocean Road'.

Met een beetje heimwee naar het vertrouwde Torquay ben ik nu nieuwe plannen aan het maken richting Adelaide. Het ov is waardeloos in deze regio dus het ziet ernaar uit dat ik noodgedwongen nog een nachtje in Warrnambool moet blijven. Gelukkig heb ik nog 'plenty of time' om te doen wat ik wil doen dus ik lig er niet wakker van :-)

Cheers!

1. RK:
    16 februari 2017
    Hey Christel, wat kun jij mooi schrijven zeg! Ben elke keer met bewondering jou verhalen aan het lezen :-) . Leuk dat je de reis weer gaat vervolgen een tijd met nieuwe ervaringen en bezienswaardigheden toch! Ben super blij dat je het zo naar de zin hebt, geniet er maar goed van zussie! Wens je een hele goede reis en pas goed op jezelf ik kijk in ieder geval weer uit naar een nieuw mooi verhaal en leuke foto's ;-)
  2. Ines:
    16 februari 2017
    Mooi hè daar?! Je foto's en verhalen brengen herinneringen terug...alsof ik zelf weer even op the great ocean road was. Alhoewel er toen nog wat meer aposteles stonden ;-)
    Was je nu ook al in the Grampians geweest? Veel plezier 'on the road'!
  3. Christel:
    Wat een lief berichtje bro! Dankjewel! Komt helemaal goed! X
  4. Diny Nienhuis:
    16 februari 2017
    Lieve Christel, weer genoten van jou verhaal, weer mooi geschreven meid.We reizen zo toch nog een klein beetje met je mee.Wat is het toch een prachtig land, ondek weer nieuwe mensen en mooie plekjes, deze tijd pakken ze je nooit meer af.Goede reis XXX
  5. Christel:
    16 februari 2017
    Ines, zaterdag ga ik naar de Grampians! Leuk dat je alles weer herbeleefd! Ik kan me nu voorstellen dat je hier een geweldige tijd hebt gehad. Het land heeft zoveel te bieden, en dan heb ik nog maar een klein deel gezien ;-) Ik kijk uit naar mijn volgende trip!
  6. Klarinda:
    16 februari 2017
    Heey avonturier!!! Mooie plaatjes! En wat goed om afscheid te nemen van het nu al vertrouwde en toch verder te gaan, respect dat je dit zo aan durft Enuh relax de kou is hier nog niet over dus genieten maar daar in het o zo mooie aussie
  7. Jan. rijkeboer:
    16 februari 2017
    he christel mooi dat je het goed naar de zin hebt,de gread ocean road. hebben wij al heel wat foto,s van gezien van bertjan, eenprachtig gebied zo te zien. hoop dat je nog veel plezier beleefd in dat verre australie. gr van ons uit nu dat verre linde. Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
  8. Desiree:
    16 februari 2017
    respect voor jou, geniet ze...
  9. Ines:
    16 februari 2017
    Leuk!!! Wij zijn op de dolle pof de Grampians in gegaan..in een oude Ford Falcon van 2 Nederlandse jongens, tentje mee... pffff, wat hebben we het koud gehad ;-)))
    Dit pakt niemand je meer af Christel, het zal misschien niet altijd even makkelijk zijn, zo ver van huis, familie & vrienden, maar dit gevoel ga je de rest van je leven niet meer vergeten! Geniet er zoveel mogelijk van!
  10. Zwaantje Brokelnan:
    17 februari 2017
    Wat weer een mooi verhaal Cristel.
    Vindt het super knap van jou, zoals jij alles weergeeft van jou belevenissen.
    Geniet er nog van Cristel.
    Groetjes uit Slagharen
  11. Monique:
    17 februari 2017
    Mooi verhaal weer! Zal zeker wennen zijn om weer op pad te zijn/gaan, maar sjonge wat zul je weer veel gaan zien en beleven. Ik kan alleen maar zeggen: hou ons op de hoogte zodra je tijd hebt om te schrijven
    Veel plezier on the road!

Liefs,
    Monique