Torquay deel 4 ;-)

27 januari 2017 - Torquay, Australië

Een nieuwe update, nog steeds vanuit het zonnige Torquay. Voor iedereen in Nederland die mij de afgelopen weken mooie, winterse plaatjes heeft gestuurd; bedankt! Prachtige foto's... En ze herinneren me er iedere keer weer aan hoe heerlijk het is om de Nederlandse kou een keer een jaartje over te slaan ;-) Flauw!

Ondertussen weer een paar leuke uitstapjes gemaakt. Vorige week naar Lorne geweest, een klein beginnetje gemaakt met de Great Ocean Road. Wat een geweldige dag; genoten van de meest mooie uitkijkpunten, de beste fish and chips ooit gegeten in Lorne, watervallen bezocht in the Great Otway National Park, kangoeroes gespot in Bells Beach... Het was super!!! De volgende dag een rondje richting Melbourne gedaan; met de ferry van Queenscliff naar Sorrento, een gaaf uitzicht vanuit een stoeltjeslift in Arthurs Seat, naar het casino in Melbourne... Aan het einde van de avond was mijn portemonnee leeg, maar ik weer een ervaring rijker ;-) Wederom een geslaagde dag.

Ik heb er inmiddels een familie bijgekregen; 'my Australian family'. Dat maakt het moeilijk om Torquay weer te verlaten. Op mijn werk hebben ze me gevraagd of ik tot en met Pasen wil blijven. Dat zorgde wel even voor twijfels... Ik ben namelijk van deze plaats en de mensen gaan houden, maar wil ook graag weer verder kunnen reizen wanneer ik dat wil. Ik heb dus niets toegezegd. Gelukkig, want gisteren kreeg ik ineens weer de kriebels; het is tijd voor iets nieuws... ik mis het avontuur! Hoe moeilijk het ook is, volgende week is mijn laatste week in Torquay. Tijd om richting Adelaide te reizen. Zin in!

1. Patricia:
    27 januari 2017
    Wow mooi verhaal en mooie foto's. En inderdaad niet te lang blijven hangen. Dat land is super groot dus nog genoeg mooie plekjes. Geniet ze groetjes de smitties uit het koude holland
  2. Marleen:
    27 januari 2017
    Een Christel die snel beslissingen neemt..somethings has happened over there! Ha ha. Geniet van je avontuur!
  3. Ines:
    27 januari 2017
    Wat fijn dat je zo geniet Christel, ergens blijven 'hangen' is verleidelijk, hebben wij destijds te lang gedaan! Geniet van al het moois om je heen! De twelve aposteles ook gezien? Of zijn dat er inmiddels geen twelve meer?
    Ik blijf je volgen, herleef door jouw verhalen alles weer opnieuw. Enjoyyy!!!
  4. Zwaantje Brokelnan:
    27 januari 2017
    Prachtige foto,s en een mooi verhaal.
    Wens jou succes, en genieten.
    Groetjes uit Slagharen.
  5. Rianne:
    27 januari 2017
    Gaaf christellia!! Snap dat je weer op missie wilt. Heel veel succes en genieten!
  6. Fred en Henny Logtenberg:
    27 januari 2017
    Hoi Christel, voor het eerst jouw hele reis gelezen en bekeken. Erg van genoten. Hardstikke goed van je en ook bijzonder leuk om zo met je mee te reizen. Kunnen wij ook nog veel van leren. Je ouders hebben ons even wegwijs gemaakt om ons aan te melden. Hartelijke Groeten, Fred en Henny
  7. éB:
    27 januari 2017
    Mooi verhaal en prachtige foto's, ook alvast een goede reis gewenst voor je verdere avontuur, ben zeer benieuwd naar het vervolg ㋡.
  8. Hermanda:
    27 januari 2017
    Mooi om te lezen. Super ervaring zeg. Blijf genieten.
  9. Femmie:
    27 januari 2017
    Weer mooie foto's, veel succes met het verder reizen.
    Was ik maar bij jou, alleen om de temperatuur hoor, ik vind het hier verschrikkelijk koud
    kan er niet aanwennen. Wij wachten al op het volgende verslag waar je dan vertoeft.
    Ben benieuwd.
  10. Diny Nienhuis:
    27 januari 2017
    Hoi Christel, Henk en ik hebben weer genoten van jou verhaal, en de foto's, mooie beslissing om door te gaan. Nog veel te zien en te beleven. Hartelijke groeten en een dikke knuffel uit het "KOUDE" Hollandscheveld
  11. I follow Brutus ;-):
    28 januari 2017
    Dat wordt nog een weekje flink cashen dus#legeportemonnee ;-)
    Fijne reis verder! Sterkte met afscheid nemen van jou ' new Australian family' :-)
  12. Christel:
    31 januari 2017
    Hey allemaal,

Wederom leuk om jullie reacties te lezen! Bedankt! Jammer dat ik niet ieder berichtje persoonlijk kan beantwoorden, zoals dat wel kan op Facebook. Toch is het leuker om de reacties op deze pagina te plaatsen. Na mijn reis laat ik namelijk een boek maken van mijn blog :-) Denk dat het leuk is om alle reacties later nog eens terug te lezen!

Ines; nog niet gezien... volgende week hoop ik. Volgens mij zijn er nog zes over ;-)

Fred & Henny; leuk dat jullie nu ook mee kunnen kijken!

Groetjes! En ik stuur een beetje warmte naar jullie toe ;-)
  13. Diny Nienhuis:
    3 februari 2017
    Heerlijk een beetje warmte is nooit weg xxx
  14. Klarinda:
    5 februari 2017
    Je zult nu inmiddels weer on the road zijn heel veel succes en wie weet hoeveel leuke mensen je nog gaat ontmoeten (dat trekt zo op zo n spontane meid af) we volgen jou graag