Eindelijk weer een verhaaltje...

7 januari 2017 - Torquay, Australië

Het is al een tijdje geleden... Waar ben ik gebleven...? Inmiddels woon ik alweer drie weken bij twee geweldige mensen in huis. Ik heb het hier onwijs naar mijn zin. Ze geven me echt het gevoel dat ik heel erg welkom ben. We hebben veel lol samen, maar daarnaast is er ook de ruimte om even alleen te zijn. Fijn!

Even een paar weken terug in de tijd; kerst! Best vreemd om kerst te vieren aan de andere kant van de wereld. Een kerstboom, kerstversiering, kerstcadeautjes, kerstrecepten, kerstkaarten, kerstborrel... Het klopt gewoon niet, midden in de zomer! Desondanks een prima kerst gehad; uit eten met collega's, op kerstavond het grote kerstdiner samen met de familie van de mensen waar ik woon en op kerstdag ben ik naar het strand geweest (37 °C). Hartstikke lief dat ik kerst mocht vieren met de familie hier. Toch was het ook dubbel, want op zulke momenten mis je natuurlijk ook je eigen familie en vrienden. De dagen na kerst helaas ziek geweest, maar gelukkig werd er ook hier goed voor me gezorgd :-)

Op nieuwjaarsavond ben ik met een collega naar 'the Farm' geweest (zie foto's/video). Een super relaxte avond met goede muziek, een lazershow en uiteraard een kampvuur. Onwijs genoten! Leuk dat er een aantal mensen uit Nederland aan mij dachten toen het hier 00.00 uur was. Tien uur later was ik niet zo sociaal om ook iedereen een gelukkig nieuwjaar toe te wensen... Met een flinke 'hangover' moest er namelijk weer gewerkt worden. Wc's schrobben was nog nooit eerder zo'n uitdaging ;-)

Mijn leventje hier begint een beetje normaal te worden, nu ik wat langer op één plek ben; paar uurtjes werken, een duik in zee, sporten, bubbelen in de jacuzzi, lekker eten, borrelen... Ik overweeg zelfs om een fitness abonnement te nemen... Overweeg! Verder geen spannend nieuws onder de zon. Ik ben benieuwd wanneer het moment komt dat ik deze fijne plek weer wil verlaten. Je maakt vrienden, hebt een super leuke tijd met elkaar... Hoe langer ik blijf, hoe moeilijker het wordt om weer door te reizen. Ik zou me hier wel een heel jaar kunnen vermaken, maar het is natuurlijk de bedoeling om nog iets meer van Australië te zien. Ik denk dat het rond februari tijd wordt voor een vervolg... Voor nu: no plans, just fun!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marleen:
    7 januari 2017
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wat een heerlijke gedachte dat je in februari wel even kijkt wat verder te doen ha ha! Enjoy
  2. Jan. rijkeboer:
    7 januari 2017
    mooi reis verhaal hoop dat na februari weer zo,n goede plek vind, nog veel plezier gr uit linde
  3. Zwaantje Brokelnan:
    Hoi Cristel
    Wat weer een mooi verhaal.
    Fijn dat je het erg naar je zin hebt, dat kun wel zien op de foto,s die je stuurd.
    Geniet er ervan, ook straks met je verdere reis.
    Wacht weer op je volgende verslag, je schrijft heel mooi Cristel.
    Groetjes Gerrit en Zwaantje.
  4. Linda:
    7 januari 2017
    Wat weer leuk om te lezen en de foto's te zien natuurlijk! Fijn dat je zo geniet...hier is het brrrr koud en sneeuw/ijzel. Groetjes van ons 4-tjes
  5. Desiree:
    geniet ze wijfie
  6. éB:
    7 januari 2017
    Hé pyromaan, feest en kampvuur bij zo'n temperatuur is echt wat voor jou, hier met 40/50 graden verschil brrrrrrrr wit en koud maar geniet van zon, en weer mooie fotos
  7. Johannes en Joke:
    7 januari 2017
    Hoi Chris, fijn te lezen dat je het zo naar de zin hebt.
    Je hebt het mooi voor elkaar.
    Die temperaturen spreken je oompje ook wel aan.
    groetjes J. en J.
  8. Hermanda:
    Heerlijk genieten dus.
  9. Diny Nienhuis:
    7 januari 2017
    Hoi Chrissie, fijn dat je het zo goed naar de zin hebt,en dat je een bijzondere kerst en nieuwjaar hebt meegemaakt. Hier gaat alles zo'n gangetje,alleen hele andere temperaturen brrr groetjes Henk en Diny