Housekeeeeeeeping!

13 december 2016 - Torquay, Australië

Lucky me; een gezellig hostel, goed bed, werk, leuke collega's, veel vrije tijd... Dat laatste is iets wat echt heel fijn is vergeleken met het leven in Nederland. Naar het strand, boodschappen doen, koken (bbq'en), afwassen, bankhangen, strandwandeling maken... Geen gehaast, geen stress! Soms weet ik niet eens welke dag het is. Dat bevalt me wel!

Na een dag hier in Torquay had ik al een baantje in 'the pocket'. Toevallig komen de eigenaren ook uit Nederland. Ze zijn hier op jonge leeftijd komen wonen. Heel aardige mensen, net als de collega's waar ik mee werk. Ze zeiden dat ik waarschijnlijk pas rond de kerst zou kunnen beginnen, maar inmiddels heb ik al vier ochtenden gewerkt en zitten mijn eerste verdiende dollars in de portemonnee... als een kind zo blij! In werk in een motel, waar ik de kamers weer in orde maak voor de nieuwe gasten. Housekeeping! Iedere dag ongeveer 3 uurtjes. Het is even flink aanpoten, maar echt super gezellig. En om 10 uur 's ochtends beginnen klinkt mij natuurlijk als muziek in de oren ;-)

Morgen verlaat ik het hostel. Enerzijds jammer, want ik heb het erg naar m'n zin met de mensen hier. Anderzijds krijg ik nu een kamer voor mij alleen én het scheelt me nog bijna de helft van het geld ook. Een collega van mij heeft nog een kamer vrij. Ik ga de komende weken dus bij haar in huis wonen. Hier is dat veel normaler dan in Nederland. Wat erg leuk is dat ik nu meer onder de lokals ben. Kerst en oud en nieuw vieren, familie ontmoeten, samen surfen... Ik ben heel benieuwd hoe het me gaat bevallen.

Mijn 'ontwikkeling' wat betreft het Engels stagneert helaas wel een beetje. Ik kan me wel redden en heb erg leuk contact hier, maar oh wat is soms moeilijk om de juiste woorden te vinden. De favoriete woorden om mijn zin mee te eindigen zijn: 'that sort of things'. Soms klinkt dat wel cool, maar eigenlijk betekent het gewoon dat ik niet weet hoe ik iets moet zeggen. Ook zijn er heel ongemakkelijke momenten, bijvoorbeeld toen ik tegen een reismattie wilde zeggen dat ik het met haar te doen had, omdat ze 10 uur achter elkaar had moeten werken. Ik wist alleen de juiste woorden niet dus gebruikte mijn translate app... Ik weet dus nu dat het woord 'pathetic' niet echt van medeleven getuigd... je zegt eigenlijk dat je iemand een beetje kansloos vindt. We lachen er nu nog steeds om :-)

Dat was het weer voor nu. Ik geniet nog even van de bbq en mijn blikje cider en dan zullen we zien hoe het me bevalt in een huis met Australische mensen... of zoals alle backpackers zeggen (omdat ze nooit een plan hebben voor de volgende dag): we'll see!

1. Marleen:
    13 december 2016
    Oh super .. ik lees nu dat het genieten is begonnen!!
  2. Marleen:
    13 december 2016
    Al vind ik het wel "pathetic" dat je alleen bent moest er hard om lachen!
  3. Klarinda:
    13 december 2016
    Wow gaat helemaal goed daar dus!! Mooi man en je gaat dus bij australische mensen in huis wonen ( die spreken geen nederlands??)
    Heerlijk relaxed leven dus!? Haha echt wat voor jou haha veel plezier nog en we wachte je volgende verhaal af ! Leuk om te lezen
  4. Henriëtte:
    Go girl!!! Enjoy...
  5. Ines:
    13 december 2016
    No worries.... over een tijdje heb je moeite met het vinden van Nederlandse woorden ;-)
  6. I follow Brutus ;-):
    Stoer chickie!!
    Je flikt het toch allemaal maar mooi!
    You go girl!
    (was de reactie snel genoeg?) ;-)
  7. éB:
    13 december 2016
    I'm feeling sorry for you ;-) maar komt vast goed met jou.
  8. Irene Hulsebosch:
    13 december 2016
    Fijn dat het zo goed gaat. Enorm leuk om dit weer te lezen. Fijne feestdagen gewenst... in het Engels
  9. Wilma:
    13 december 2016
    Hahaha moest erg lachen om je 'pathetic' verhaal.. Maar joh je doet het maar wel.. Benieuwd hoe het je straks bevalt!
  10. Desiree:
    you go girl, have fun.
    Its nice tor read your story. hahahahahha.
  11. Ingrid:
    Hahaha... pathetic...
  12. Jennie de Boer:
    13 december 2016
    Yes, but don't feel sorry for yourself, just laugh and learn!
    Maar dat je nu bij iemand in huis woont zal zeker helpen.
    Ik wens jou alvast a Merry Christmas and a happy New Year!
    Zal wel vreemd zijn om deze feestdagen door te brengen in shorts en t-shirts! But: nice!! Wij hebben al een pak sneeuw, brrr.
    Groetjes
  13. Zwaantje Brokelnan:
    13 december 2016
    Mooi verhaal Cristel, fijn dat wij jou kunnen volgen.
    Geniet ervan, Groetjes
  14. Tina:
    13 december 2016
    Heerlijk Chris om te lezen dat je zo aan het genieten bent!! En hoe gaaf dat je gewoon nu bij de locals gaat wonen dat is het echte Australië ! You go girl
  15. Christel:
    14 december 2016
    Hartstikke pathetic Marleen haha... Nee hoor, nooit alleen hier! Erg gezellig :-)

Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties. Zo fijn om te lezen! En Linda, fijn dat je nu een seintje krijgt zodat je Brutus kunt volgen haha... hij past goed op me en gaat overal mee naartoe ;-)
  16. Diny Nienhuis:
    14 december 2016
    He bofkont veel plezier...don't worry be happy
  17. Laura Schilperoort:
    19 december 2016
    Hey! Super leuk dat je een baantje hebt gevonden! Fijn dat je het naar je zin hebt :)
  18. Sandra Koornstra:
    26 december 2016
    Goed bezig!!!!!!
  19. Roeffie:
    29 december 2016
    Hee crissie !!!
    Heb je blog gevonden hoor haha zet em op daar ! veul warmer als hier .

Respect voor jou enne ok wel beettie jaloers haha