Back in the city... or not?

26 november 2016 - Canberra, Australië

De laatste dagen in Collaroy waren heel relaxt; voornamelijk op het strand gelegen en nog even lekker gewinkeld. Daarna ben ik nog twee nachten in Coogee geweest met 5 andere meiden. Dit ligt dichtbij Bondi Beach. Ik had heel wat verwacht van Bondi, maar echt bijzonder was het niet. De coastwalk van Bondi naar Coogee daarentegen vond ik wel heel mooi! Wat een uitzicht!

Na deze dagen wilde ik in mijn eentje verder reizen. Het was de bedoeling om langs de kust richting Melbourne te reizen, maar er bleken weinig tot geen beschikbare hostels te zijn. Daarom toch besloten om het weekend door te brengen in Sydney, zodat ik in alle rust nieuwe plannen kon maken. Ik boekte een hostel met goede recensies, het beste matras tot nu toe, 4-persoons kamer, niet te duur, schone keuken... het bleek te mooi om waar te zijn; bedbugs op de kamer. Ik zag er 's nachts twee lopen op de muur. Meteen doodgemept, maar daarna kon ik uiteraard niet meer slapen. Gelukkig geen beten dus waarschijnlijk waren het er niet zoveel. Na een kort nachtje en een vreselijk humeur besloten om mijn boeking te annuleren.

Ik heb weer heel wat geleerd, onder andere dat ik ook in het Engels heel boos kan worden toen ze me vertelden dat ik niet al mijn geld terug zou krijgen. Na een 'goed' gesprek hebben ze mij toegezegd dat ik alsnog alles teruggestort krijg. Dat moeten we dan maar afwachten. Nu zit ik in de Greyhound. Dat is een 'hop on hop off' touringcar tussen grote steden. Ik heb een ticket van Sydney naar Melbourne, maar maak eerst een tussenstop in Canberra voor twee dagen. Straks voor de zekerheid (ik had alles gelukkig al in plastic zakken zitten) m'n kleren heet wassen en drogen. De spullen in m'n backpack heb ik verder niet gebruikt en daar zat mijn flightbag omheen, dus ik hoop dat daar geen beestjes in zitten. Al met al ff balen, maar het goede nieuws is dat ik nu eindelijk de knop heb omgezet en uit m'n comfort zone ben gestapt; ik ben in m'n uppie, heb de afgelopen twee dagen overwegend Engels gesproken, m'n eerste telefoontje in het Engels gepleegd en alles qua boekingen en dergelijke zelf geregeld! Ik krijg daar zóveel energie van dat ik zelfs even geen last heb van mijn chronische slaaptekort ;-)

1. Klarinda:
    Wow topper !! Helemaal alleen het grote avontuur aan gaan!!! Je kunt het
  2. Hester:
    26 november 2016
    Wat ontzettend knap van je! Topper!
  3. Christie:
    26 november 2016
    Goed man: uit je comfortzone gestapt. Heel knap. Maar weinigen durven dat aan. En je hebt alles in je wat je nodig hebt!! Vertrouw!
  4. Natalie Bakker:
    26 november 2016
    Heel gaaf Christel wat een ervaring en super tof dat je nu alleen reist.
    Heel veel succes en vooral genieten!!

Australië is een prachtig mooi land ❤

Groetjes Natalie
  5. Diny Nienhuis:
    26 november 2016
    Leuk dat je al boos kunt worden in het Engels toppie
  6. Jacolien:
    Super tof!
    Wat knap van je allemaal!
  7. Tina:
    26 november 2016
    Zo leuk om je verhalen te lezen ! Je bent een toppertje , uit je comfort zone, alleen verder en je red je gewoon in het Engels ! Dikke kus van ons
  8. Henk en Jannie:
    26 november 2016
    Mooi dat je alleen verder gaat. Wel uitkijken hé. Succes.
  9. T Diny:
    26 november 2016
    Mooie foto's en een fantastisch verhaal.Heel veel succes,en geniet ervan.xx
  10. Kees:
    27 november 2016
    Hou vol en boos worden is niets voor jou en geniet van de tijd die je nog doorbrengt in aussie land
  11. Rianne:
    27 november 2016
    Spannende avonturen Christel!! Leuk om te lezen! Genieten meid!
  12. éB:
    27 november 2016
    Wordt maar goed boos! je moet voor jezelf opkomen, een ander doet het niet voor jou!
  13. Bert van Nuil:
    29 november 2016
    Hallo Christel, hoorde van je vader dat je naar Australie ging backpacken, nou wel een hele onderneming hoor. Hoop dat je een geweldige tijd hebt daar en zal het met interesse volgen. Veel plezier toegewenst . groeten Bert